sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Kaksi pisaraa


Virtaavan veden äärellä syntyneenä kaipaan virtaavaa vettä. Ehkä kaipuu on periytyvää, sillä kuopukseni pysähtyy kouluautolta kotiin kävellessään katsomaan ojassa virtaavaa vettä. Olen muutaman kerran päässyt vierestä seuraamaan, miten hän kiiruhtaa tuon minikokoisen vesiputouksen luo ja vain seisoo hiljaa ja katsoo veden liikettä. Onneksi keskisuomalaisessa maastossa on korkeuseroja, niin että löytyy ojia, joissa vesi virtaa!
     Tämän päivän, rukoussunnuntain, saarnasta kuulin sanat: Rehellinen rukous muuttaa maailmaa. Saarnassa viitattiin lähetystyön alkuaikoihin Kiinassa: aivan kuin valtava Jangtsejokikin saa alkunsa vuorilla kahdesta toisiinsa yhdistyvästä pisarasta, niin myös Kristuksen kirkko voi levitä vaikka kuinka laajalle alueelle hyvin pienestä alusta. "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." (Matt. 18:19-20)
     Toivakan seurakunnan uusi nimikkolähetti on Lähetysyhdistys Kylväjän Samuel, joka on aloittamassa työtään Itä-Siperiassa Sahan tasavallassa. Olen iloinen, että saan olla alusta alkaen mukana tukemassa hänen työtään ja rukoilemassa sen puolesta. Yhtenä lähettävän seurakunnan jäsenistä saan olla se toinen pisara.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti