sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Maailmassa

Tämän päivän evankeliumi (Joh. 17:18-23) sen kertoo, ei oikeastaan tarvitse sanoa enää yhtään mitään muuta:
     Jeesus rukoili ja sanoi:
    ”Isä, niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.
    Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun. Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.
    Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.”

     Meidät on lähetetty maailmaan.
     Helatorstaina Ähtärin kirkossa pidetyssä Lapuan hiippakunnan seurakuntien yhteistyötapaamisessa piispamme Simo Peura toivotti päätössanoissaan meille kaikille rohkeutta lähteä, rohkeutta mennä eteenpäin. Rohkeutta uudistaa rakenteita, mutta ennen kaikkea rohkeutta uudistua hengellisesti. Vapaaehtoisesti. Ei väkisin, vaan omasta halustamme. Rohkeutta olla jäämättä paikoilleen siksi, että Kirkolliskokous hylkäsi seurakuntarakenneuudistusehdotuksen. Vaan rohkeutta mennä eteenpäin juuri siksi. Lähetettyinä. Lähetyksen henki sisällämme.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti